Πέμπτη, 12 Ιουνίου 2008

ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΟΥΝ ΦΟΡΟΕΛΕΚΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΛΙΤΩΝ


Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΚΑΙ
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς τον κ. Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών

ΘΕΜΑ: Το Υπουργείο Οικονομίας, για άλλη μια φορά νομοθετεί την ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ και με νομοθετικές ρυθμίσεις της μίας σειράς, ουσιαστικά εν κρυπτώ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΕΙ ΠΛΗΡΩΣ όχι μόνο τη δημιουργία πληροφοριακού συστήματος, αλλά και τη ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ευαίσθητου τομέα του φοροελεγκτικού μηχανισμού με αδιαφανείς διαδικασίες ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ και μη ανακοινώσιμες συμβάσεις μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών και γνωστού επιχειρηματικού ομίλου, αγνοώντας επιδεικτικά τις ρητές και σοβαρές επιφυλάξεις της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής σχετικά με την τροφοδότηση του συστήματος με προσωπικά δεδομένα πολιτών!»

Εφαρμόζοντας και πάλι τον κανόνα των αδιαφανών αναθέσεων και της άκρατης ιδιωτικοποίησης χωρίς όρους και όρια, ακόμα και εκεί που διακυβεύονται κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας και προστασίας δικαιωμάτων των πολιτών, αλλά και αδιαφορώντας προκλητικά για τις ρητές αντιρρήσεις συνταγματικά κατοχυρωμένων θεσμών, όπως η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (αρ. 82 παρ. 3 Συντάγματος), το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών τροποποίησε το νόμο, προκειμένου να αναθέσει χωρίς διαγωνισμό σε προεπιλεγμένη όπως φαίνεται εταιρεία συμφερόντων γνωστού επιχειρηματικού ομίλου, ένα από τα μεγαλύτερα έργα Πληροφορικής του Υπουργείου αυτής της δεκαετίας και μάλιστα με απόλυτη πρόσβαση στη διαχείριση ροών πληροφορίας για ευαίσθητα περιουσιακά στοιχεία φορολογουμένων!

Η ΑΔΙΑΦΑΝΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΡΕΚΟΡ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΠΡΟΣΥΜΦΩΝΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΑΝΑΔΟΧΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Σύμφωνα με δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας, η SingularLogic, εταιρεία πληροφορικής του ομίλου της Marfin Investment Group, ανέλαβε τη δημιουργία και λειτουργία του συστήματος «Ήφαιστος», στο οποίο καταγράφονται όλες οι κινήσεις στην αγορά του πετρελαίου θέρμανσης, με στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου. Μάλιστα, η κυβέρνηση προχώρησε σε ειδική νομοθετική ρύθμιση, επικαλούμενη «απαραίτητη μυστικότητα» και «ιδιαίτερα μέτρα ασφαλείας» για να παρακάμψει το κανόνα της ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας για τέτοιου ύψους δημόσια έργα που προβλέπει τόσο το εθνικό και κοινοτικό Δίκαιο και να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση. Η νομοθετική ρύθμιση δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α 9 την 29-1-08 και το νέο σύστημα λειτούργησε από την εταιρεία σε χρόνο ρεκόρ, δηλαδή στις 15 Φεβρουαρίου του ίδιου έτους, στοιχείο που φαίνεται να καταδεικνύει ότι η μεθόδευση της απευθείας ανάθεσης σε συγκεκριμένη εταιρεία είχε γίνει πολύ νωρίτερα!

Η ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ – ΚΟΛΑΦΟΣ της ΟΚΕ ΠΟΥ ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΡΗΤΑ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ μια ιδιωτική εταιρεία αρμοδιότητες δημοσίων υπηρεσιών, ΑΠΟΚΤΩΝΤΑΣ πλήρη πρόσβαση σε φορολογικά στοιχεία ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Είναι δε πρωτοφανές, ότι αυτή η «απαραίτητη μυστικότητα» και τα «ιδιαίτερα μέτρα ασφαλείας», που επικαλέστηκε στον ειδικό νόμο παράκαμψης της διαφανούς διαγωνιστικής διαδικασίας η Κυβέρνηση, δεν ενεργοποιούνται στο βασικό ζήτημα που θα έπρεπε να ενεργοποιηθούν, δηλαδή στο θέμα της ευθύνης λειτουργίας και διαχείρισης του ζωτικής σημασίας συστήματος πληροφορικής του Υπουργείου Οικονομικών που θα περιέχει ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών για τις περιουσίες Ελλήνων πολιτών! Συγκεκριμένα, καταγράφεται για πρώτη φορά στα χρονικά μια ιδιότυπη ιδιωτικοποίηση της ζωτικής για το δημόσιο συμφέρον λειτουργίας φοροεισπρακτικών και ελεγκτικών μηχανισμών, αφού μια ιδιωτική εταιρεία, αναλαμβάνει αρμοδιότητες δημοσίων υπηρεσιών και αποκτά πλήρη πρόσβαση σε απόρρητα κρατικά φορολογικά στοιχεία, αλλά και σε φορολογικά προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων πολιτών και δεκάδων νομικών προσώπων, κάτι που έχει επικρίνει η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή αξιολογώντας το σχετικό σχέδιο νόμου!
Σύμφωνα με το πόρισμα της ΟΚΕ, το οποίο η Κυβέρνησή Καραμανλή αγνόησε επιδεικτικά στα πλαίσια μιας γενικευμένης πρακτικής Κυβερνητικής αυθαιρεσίας και απαξίωσης συνταγματικά κατοχυρωμένων θεσμών και αρχών δημοκρατικού ελέγχου, εκφράζονται σοβαρές επιφυλάξεις σχετικά με την ανάθεση σε ιδιώτες της λειτουργίας και παρακολούθησης του συστήματος εναρμόνισης των φόρων πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, ενώ χαρακτηριστικά αναφέρεται:
«Γίνεται κατανοητό το να ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία η δημιουργία του σχετικού λογισμικού, αλλά στη συνέχεια η τροφοδότησή του με πληροφορίες και η εν γένει λειτουργία του θα πρέπει να γίνει από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες μετά από κατάλληλη εκπαίδευση. Η αγορά καυσίμων θέρμανσης αφορά το σύνολο των Ελλήνων και δημιουργεί εύλογη ανησυχία η λειτουργία και η παρακολούθησή από ένα ιδιώτη ενός πληροφοριακού συστήματος που θα περιέχει πληροφοριακά στοιχεία για όλη την ακίνητη περιουσία τους για την οποία χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης».

Η ΑΚΡΑ ΜΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΦΑΝΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Είναι δε αξιοσημείωτο ότι η σύμβαση συνεργασίας του Υπουργείου Οικονομικών με την ιδιωτική εταιρεία Πληροφορικής, που αφορά ένα καίριας σημασίας σύστημα του φοροελεγκτικού μηχανισμού, δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή, ούτε έχει παρουσιαστεί, έστω και συνοπτικά, στον Τύπο με ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών. Είναι και αυτή μια ένδειξη της αντίληψης που διακατέχει τη «γαλάζια» διακυβέρνηση, σχετικά με τις λειτουργίες του Δημοσίου, οι οποίες όχι μόνο καθίστανται αδιαφανείς, αλλά και επισφαλείς για την προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών!
Πέρα από την προφανή ανευθυνότητα, αλλά και τους εύλογους προβληματισμούς για την σκοπιμότητα της μυστικότητας που περιβάλλει την αδιαφανή αυτή ρύθμιση, ο Υπουργός Οικονομικών εμφανίζεται να διακατέχεται και από πρωτοφανή έλλειψη σοβαρότητας, αφού η απευθείας ανάθεση ενός μείζονος σημασίας φοροελεγκτικού μηχανισμού κατέληξε σε ιδιωτική εταιρεία του ίδιου Ομίλου που ο ίδιος διατεινόταν με στόμφο ότι θεωρεί «ακατάλληλο» ακόμα και ως μέτοχο μειοψηφίας του πρωην ελληνικού και πλέον ελεγχόμενου από γερμανική κρατική εταιρεία ΟΤΕ!

Ενόψει των παραπάνω, και επειδή οι ύποπτες μεθοδεύσεις γεννούν σοβαρές αμφιβολίες για τη χρηστή διαχείριση του δημοσίου χρήματος και την αδιάβλητη λειτουργία του φοροελεγκτικού μηχανισμού με τις απαιτούμενες εγγυήσεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων πολιτών,

Ερωτάσθε:

Γιατί η Κυβέρνησή σας, αγνοώντας επιδεικτικά την άποψη της συνταγματικά κατοχυρωμένης Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής, επέλεξε για πρώτη φορά να αναθέσει σε ιδιώτη, όχι απλώς τη δημιουργία, αλλά τον πλήρη έλεγχο της λειτουργίας και της παρακολούθησης ενός πληροφοριακού συστήματος που θα περιέχει βάσεις δεδομένων για όλη την ακίνητη περιουσία του συνόλου των Ελλήνων πολιτών;
Πώς διασφαλίζεται το απόρρητο των κρατικών και προσωπικών δεδομένων, όταν μια ιδιωτική εταιρεία αναλαμβάνει τη διαχείριση ενός ιδιαίτερα ευαίσθητου δημόσιου συστήματος μηχανοργάνωσης;
Γιατί δεν παρέμεινε η ευθύνη της λειτουργίας στις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες, προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηστή διαχείριση των πληροφοριακών στοιχείων από δημόσιο φορέα;
Γιατί, επιπλέον, επελέγη η αδιαφανής μέθοδος της απευθείας ανάθεσης; Με ποια κριτήρια επελέγη η συγκεκριμένη εταιρεία, ανάμεσα σε δεκάδες άλλες εταιρείες του τομέα της, για την ανάθεση της ιδιαίτερα σημαντικής σύμβασης με το Υπουργείο Οικονομικών;
Τι απαντά το Υπουργείο σας στο εύλογο συμπέρασμα ότι είχε προεπιλεγεί και ενημερωθεί εκ των προτέρων η συγκεκριμένη εταιρεία για την ανάθεση του έργου, δεδομένου ότι είναι πρακτικά αδύνατο μια εταιρεία που δεν είναι ενήμερη εκ των προτέρων να προλάβει να ολοκληρώσει ένα περίπλοκο μηχανογραφικό σύστημα μέσα σε μόλις 20 ημέρες από τη δημοσίευση του σχετικού νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως;
Ποιο είναι το εφάπαξ τίμημα που έχει συμφωνηθεί για την εγκατάσταση του συστήματος «Ήφαιστος» και ποια η ετήσια αμοιβή της εταιρείας για τη λειτουργία του; Ποια η διάρκεια της σύμβασης;
Αντιλαμβάνεσθε ότι στο διαρκές έλλειμμα υπευθυνότητας, κοινωνικής ευαισθησίας και διαφάνειας που χαρακτηρίζει την Κυβέρνηση Καραμανλή, προστίθεται πλέον και το εξόφθαλμο έλλειμμα σοβαρότητας του ίδιου του Υπουργού Οικονομικών, ο οποίος εμφανίζεται να επιλέγει προσωπικά για τη διαχείριση ενός βασικού συστήματος του φοροελεγκτικού μηχανισμού μια εταιρεία του Ομίλου, τον οποίο αυτός και η Κυβέρνηση του, έκρινε ακατάλληλο ακόμη και ως μέτοχος μειοψηφίας στον ΟΤΕ;
Παρακαλούμε να κατατεθεί στη Βουλή το πλήρες κείμενο της σχετικής σύμβασης με όλα τα προσαρτήματά της.

Οι ερωτώντες βουλευτές
Μιχάλης Καρχιμάκης
Μάρκος Μπόλαρης
Χρήστος Αηδόνης
Χρύσα Αράπογλου
Γιώργος Πεταλωτής
Βαγγέλης Παπαχρήστος
Δημήτρης Τσιρώνης
Λεωνίδας Γρηγοράκος
Παναγιώτης Ρήγας
Μιχάλης Παντούλας
Γιάννης Δριβελέγκας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου