(Κατάθεση από τον βουλευτή Άρτας Τσιρόνη Δημήτρη)
Posted by ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ on Ιουνίου 20th, 2009 and filed under Χωρίς κατηγορία Edit No Comments »
Β’ (ΘΕΡΟΣ 2009) 17/6/2009Στη βουλή των ελλήνων συζητήθηκε η πρόταση μετεγγραφής που έγινε από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ για τους ατυχούς φοιτητές της L’ Aquila που κινδυνεύουν να χάσουν οριστικά τις σπουδές τους. Την πρόταση τροπολογίας κατέθεσε ο βουλευτής Άρτας κος Τσιρώνης Δημήτρης και συνυπέγραφαν οι:
Posted by ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ on Ιουνίου 20th, 2009 and filed under Χωρίς κατηγορία Edit No Comments »
Β’ (ΘΕΡΟΣ 2009) 17/6/2009Στη βουλή των ελλήνων συζητήθηκε η πρόταση μετεγγραφής που έγινε από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ για τους ατυχούς φοιτητές της L’ Aquila που κινδυνεύουν να χάσουν οριστικά τις σπουδές τους. Την πρόταση τροπολογίας κατέθεσε ο βουλευτής Άρτας κος Τσιρώνης Δημήτρης και συνυπέγραφαν οι:
Κατσέλη Λούκα
Χυτήρης Tηλέμαχος
Ευθυμίου Πέτρος
Αποστολάκη Μιλένα
Νιώτης Γρηγόρης
Ζωίδης Νίκος
Επίσης υπέγραψαν έστω και καθυστερημένα οι βουλευτές:
Στρατάκης Μανώλης
Ανδρουλάκης Μίμης
Σπηλιόπουλος Κώστας
Τόγιας Βασίλης
Σκραφνάκη Μαρία
Είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσα τους υπάρχει και ο πρώην υπουργός παιδείας Πέτρος Ευθυμίου, που είχε κάνη τον νόμο των μη μετεγγραφών, στον όποιο όμως από ότι καταλαβαίνω δεν είχε προβλεφτεί καταστροφή τέτοιου μεγέθους.ακολουθούν τα ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ με τα αποσπάσματα που ενδιαφέρουν, για να μπορέσει ο κάθε ενδιαφερόμενος να βγάλει τα συμπεράσματα του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσα τους υπάρχει και ο πρώην υπουργός παιδείας Πέτρος Ευθυμίου, που είχε κάνη τον νόμο των μη μετεγγραφών, στον όποιο όμως από ότι καταλαβαίνω δεν είχε προβλεφτεί καταστροφή τέτοιου μεγέθους.ακολουθούν τα ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ με τα αποσπάσματα που ενδιαφέρουν, για να μπορέσει ο κάθε ενδιαφερόμενος να βγάλει τα συμπεράσματα του.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι, σαφώς! Λέω να είμαστε προσεκτικοί από εδώ και πέρα για να μη συμβούν και άλλα παρόμοια γεγονότα.Για την τροπολογία του ΠΑ.ΣΟ.Κ –γιατί εμείς επιδεικνύουμε μία σοβαρότητα και θέλουμε να είμαστε ξεκάθαροι, ό,τι θετικό το στηρίζουμε, από την πρώτη στιγμή το έχουμε πει για την L’ Aquila- είμαστε μαζί σας, γιατί είναι ένα θέμα, κύριε Υπουργέ, πολύ σοβαρό. Υπάρχουν παιδιά Ελλήνων στην Ιταλία τα οποία έχουν πρόβλημα. Πρέπει να βρει η πολιτεία έναν τρόπο ώστε αυτά τα παιδιά να επανέλθουν. Το είχε κάνει το ΠΑ.ΣΟ.Κ παλαιότερα με τη Γιουγκοσλαβία, αν δεν κάνω λάθος και πολύ σωστά για ανθρωπιστικούς, κοινωνικούς λόγους έφερε τα παιδιά από εκεί…
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΡΑΜΑΡΙΟΣ: Τι σχέση έχει αυτό;
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Μα, είναι Υπουργός της Κυβερνήσεως, κύριε Καραμάριε. Εγώ απευθύνομαι στην Κυβέρνηση στη παρούσα φάση. Πρέπει να το δει –το επαναλαμβάνω- από την ανθρώπινη διάστασή του. Ίσως να δημιουργήσει και άλλα προβλήματα. Αλλά ας το δούμε…
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ: Δυστυχώς όμως πριν από δυόμιση μήνες και κάποιες άλλες πολυκατοικίες στην πόλη L’ Aguila της Ιταλίας κατέρρευσαν και μαζί και διαμερίσματα Ελλήνων φοιτητών και μαζί κατέρρευσαν και τα όνειρά τους και οι ελπίδες τους για ένα καλύτερο αύριο. Και είναι σήμερα εγκλωβισμένοι σ’ αυτό το πανεπιστήμιο και δεν μπορούν να μεταγραφούν σε κανένα πανεπιστήμιο της Ιταλίας. Καταθέσαμε μια τροπολογία –έχω υπογράψει και εγώ- με γενικό αριθμό 594 και ειδικό 5 γιατί δεν πρέπει αυτά τα παιδιά να χάσουν τη χρονιά και να προλάβουν να μετεγγραφούν σε ελληνικά πανεπιστήμια. Πρέπει να δοθεί αυτή η δυνατότητα.Και θα καταθέσω για τα Πρακτικά για να ενημερωθεί ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας επιστολή της Πρεσβείας της Ελλάδος στη Ρώμη στις 21 Μαΐου 2009 προς τα Υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων όπου στο τέλος αναφέρει: «Τέλος αναφέρω ότι σε πρόσφατη σύνοδο των Πρυτάνεων των Ιταλικών Πανεπιστημίων ελήφθη απόφαση όπως τυχόν αιτήσεις για μετεγγραφή που θα υποβάλλονται από φοιτητές του Πανεπιστημίου της L’ Aguila εξετάζονται με ιδιαίτερη αυστηρότητα και κατ’ αρχήν απορρίπτονται ώστε να μην αποστερηθεί των φοιτητών του το πληγέν Πανεπιστήμιο, χωρίς την επιβίωση του οποίου η πόλη είναι καταδικασμένη σε μαρασμό». Αυτό τι σημαίνει; Ότι δεν τους δίνουν δικαίωμα να πάνε ούτε σε άλλη πόλη της Ιταλίας, παρά μόνο σε αυτό το πανεπιστήμιο. Εκεί πλέον δεν μπορούν να γίνουν μαθήματα. Πέρασε μια τροπολογία στο τελευταίο νομοσχέδιο για το Σώμα Επιθεωρητών, άρθρο 42, που αφορούσε μόνο τους συγγενείς των νεκρών. Δηλαδή κάποιος για να μετεγγραφεί πρέπει να έχει νεκρό συγγενή; Οι γονείς των άλλων φοιτητών θα επιτρέψουν στα παιδιά τους να συνεχίσουν;Θα πρέπει άμεσα το Υπουργείο Παιδείας να φέρει, αν δεν τους ικανοποιεί αυτή η διάταξη, μία σχετική ρύθμιση, έτσι ώστε να λύσει άπαξ δια παντός αυτό το πρόβλημα και να δώσουμε αυτή τη λύση σε αυτά τα 100-120 παιδιά οριστικά. Να δοθεί άμεσα και γρήγορα για να μην χάσουν τη χρονιά.Σας το καταθέτω.(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Τσιρώνης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ: Είπαμε ότι με την 587 υπουργική τροπολογία δεν έχουμε αντίρρηση. Αντίρρηση έχουμε με την 588 και έχουμε πει για ποιους λόγους.Θέλω να πω δυο λόγια την τροπολογία που κατέθεσαν οι Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Καλό θα ήταν σε συνεργασία με την Ιταλική κυβέρνηση να έχουν λυθεί αυτά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές της Λ’ Ακουίλα. Είναι προβλήματα που έχουν σχέση με τη συνέχιση των σπουδών της με την οικονομική ανακούφισή τους και την αποζημίωση των ζημιών τους. Από ό,τι φαίνεται η επίλυση αυτών των προβλημάτων δεν προωθείται. Με την έννοια αυτή συμφωνούμε με τη συγκεκριμένη τροπολογία των συναδέλφων.Πρέπει να τονίσω ότι έγκαιρα, σαν κόμμα, είχαμε καταθέσει γι’ αυτά τα προβλήματα ερώτηση στη Βουλή απευθυνόμενη προς τους Υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΩΙΔΗΣ: Έρχομαι στο θέμα της Λακουϊλα. Χαίρομαι που και τα υπόλοιπα Κόμματα ταυτίζονται με την κραυγή αγωνίας που βγαίνει από την κατάθεση αυτής της τροπολογίας για κάποια παιδιά που είχαν την ατυχία να σπουδάζουν σε μία περιοχή που πλήγηκε από μία θεομηνία, που τα άφησε ξεσπιτωμένα και χωρίς ουσιαστικά να έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους.Οφείλω να καταθέσω, όμως, κύριε Υπουργέ –παρά το ότι δεν συνηθίζεται- ότι θα έπρεπε να έχουμε τουλάχιστον την άποψη του αξιότιμου Υπουργού της Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Δεν την έχουμε. Απαξίωσε και να παρουσιαστεί στο Εθνικό Κοινοβούλιο, απαξίωσε να μας στείλει καν ένα σημείωμα, που να μας λέει πώς προσεγγίζει το θέμα.Η διαδικασία που ακολουθήθηκε από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και από όλες τις πτέρυγες του Κοινοβουλίου βγάζει αυτή την κραυγή αγωνίας και ο αρμόδιος Υπουργός λάμπει διά της απουσίας του. Είναι άλλο ένα φαινόμενο ασυνεννοησίας σε θέματα και κοινωνικής ευαισθησίας που διέπει δυστυχώς τη λειτουργία των Υπουργών και των αξιωματούχων της Κυβέρνησης.Εμείς ζητούμε να γίνει δεκτή η τροπολογία. Από εκεί και πέρα, υποτίθεται ότι θα έπρεπε να γίνει μία συνεννόηση με το Υπουργείο Παιδείας και να έχουμε την άποψή του. Δεν την έχουμε. Περιμένουμε τη δική σας άποψη και επ’ αυτής της τροπολογίας, κύριε Υπουργέ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΝΤΟΥΒΑΣ: Τι να κάνουμε; Σας ξεπεράσαμε. Αυτό δεν έχει σημασία.Θα περίμενα, λοιπόν, ότι θα λέγατε τουλάχιστον ένα – δυο καλές κουβέντες. Τις είπατε βέβαια ξώφαλτσα, αλλά δεν ψηφίζετε το νομοσχέδιο και αυτό είναι η βάση. Δεν καταλαβαίνω πώς θα αντιμετωπίσετε τους πατριώτες σας ξενοδόχους όταν θα πάτε στη Ρόδο. Σίγουρα θα σας βάλουν τις φωνές.Σχετικά τώρα με τις δύο τροπολογίες, μετά τις εξηγήσεις του κυρίου Υπουργού, εγώ δεν χρειάζεται να κάνω κανένα σχόλιο. Βεβαίως τις ψηφίζω και τις δύο.Όμως, θα σταθώ, κυρία Πρόεδρε, κι εγώ στην τροπολογία που κατέθεσαν οι συνάδελφοι του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για τους φοιτητές της Λακουϊλα. Θέλω να πω ότι έχω κάνει αρκετές παρεμβάσεις, έχω πάει και στο Υπουργείο Παιδείας. Ο Υπουργός Παιδείας έχει τους λόγους του που δεν δέχεται αυτό, δεν θέλει να ανοίξει ασκούς του Αιόλου.Όμως, από την άλλη μεριά θεωρώ ότι η ελληνική Κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Εξωτερικών θα έπρεπε, κύριε Υπουργέ, να απαιτήσει από το Υπουργείο Παιδείας της Ιταλίας να επιτρέψει σε αυτούς τους φοιτητές να μεταγραφούν –αν όχι στην Ελλάδα- σε Ιταλικά Πανεπιστήμια.Θεωρώ αδιανόητο κι εσείς κι εγώ αν είχαμε ένα παιδί να κοιμάται μέσα σε τέντες, σε σκηνές, να του παραδίδουν μαθήματα μέσα στις σκηνές, ειδικά το χειμώνα που εκεί πρέπει να κάνει πολύ κρύο, από ό,τι έχω ακούσει. Θεωρώ αδιανόητο να κοιμάται, να τρώει και να διαβάζει εκεί. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτός ο φοιτητής ίσως δεν θα καταφέρει να πάρει το πτυχίο του στο τέλος και μάλιστα τα ελληνόπουλα που δυστυχώς σήμερα είναι και λίγο καλομαθημένα.Θα πρέπει, λοιπόν, οπωσδήποτε, το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδος να απαιτήσει από την Ιταλία να επιτρέψει στο Πανεπιστήμιο της Λακουϊλα να μεταγραφούν οι φοιτητές έστω σε άλλα πανεπιστήμια της Ιταλίας.Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κι εμείς ευχαριστούμε.Το λόγο έχει η Εισηγήτρια του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. κυρία Αμμανατίδου.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ–ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαϊδου): Παρακαλώ ολοκληρώστε, κυρία συνάδελφε.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ –ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Έρχομαι στην τελευταία τροπολογία που κατέθεσαν οι συνάδελφοι. Τη βλέπουμε κι εμείς θετικά, αν και βέβαια θέλω να τονίσω ότι υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα. Σίγουρα θα δημιουργηθούν και ίσως να ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου, όπως είπε και ο συνάδελφος της Πλειοψηφίας, αλλά επειδή υπάρχουν και οι δυσκολίες στους φοιτητές μας θα πρέπει να σταθεί η Κυβέρνηση και να δει με ποιους τρόπους θα μπορούσε να διευθετήσει το θέμα της μετεγγραφής των φοιτητών των δικών μας στην πόλη της Λ’ Ακουίλα της Ιταλίας μετά τον καταστροφικό σεισμό, για να μην επιβαρύνονται αυτή τη στιγμή και οι οικογένειες. Γιατί γνωρίζετε ότι αν καθυστερούν πάρα πολύ οι φοιτητές είναι για τις οικογένειες πολύ δαπανηρό, δηλαδή αντί να κάνουν πέντε και έξι χρόνια να κάνουν οκτώ και εννιά, και σε περιόδους κρίσης υπάρχει πολύ σοβαρό ζήτημα.Ευχαριστώ πάρα πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κι εγώ σας ευχαριστώ.Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ (Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης): Για την τροπολογία, την οποία κατέθεσαν οι συνάδελφοι για τους φοιτητές και γι’ αυτά που ακούστηκαν για τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, έχω να πω ότι πρώτα απ’ όλα έχει συναντηθεί με την αντιπροσωπεία τους και έχουν συζητήσει τους όρους, τις συνθήκες και τις διαδικασίες.Δεύτερον, αντιλαμβάνεστε ότι η αποδοχή ενός τέτοιου ζητήματος προϋποθέτει ουσιαστική μελέτη, πόσοι φοιτητές, πού πηγαίνουν, με ποιο τρόπο. Δεν είναι ένα ζήτημα, το οποίο μπορεί εύκολα να λυθεί με μια τροπολογία σε ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης.Σε κάθε περίπτωση, ειδικά ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σπηλιωτόπουλος έχει ασχοληθεί λεπτομερώς –και το γνωρίζουν και οι γονείς και οι ίδιοι οι φοιτητές- με το ζήτημα αυτό. Είναι ένα θέμα, το οποίο βρίσκεται ακόμα υπό μελέτη και νομίζω ότι θα υπάρχει ανάλογη πρωτοβουλία εκ μέρους της Κυβερνήσεως για τη λύση των προβλημάτων όλων αυτών των παιδιών.Πάντως, η έννοια του «δεν δεχόμαστε την τροπολογία» δεν είναι ουσιαστική, γι’ αυτό και απέφυγα να μιλήσω πρώτος γι’ αυτή. Διότι όλοι συμπαριστάμεθα, συμπάσχουμε με αυτά τα παιδιά. Επομένως, θα ήταν πιο ευχάριστο για εμάς να μη συζητηθεί καν αυτή η τροπολογία. Δεν έχω το δικαίωμα να το ζητήσω, διότι κατετέθη.Οφείλω όμως να πω ότι το γεγονός πως δεν μπαίνει σ’ αυτό το νομοσχέδιο δεν σημαίνει ότι αδιαφορεί η Κυβέρνηση ή ότι δεν επεξεργάζεται το Υπουργείο Παιδείας τρόπο για να δώσει λύση σ’ αυτό το ζήτημα.Ευχαριστώ πολύ.
Εφημερίδα ΕΛ. ΤΥΠΟΣ Μάθημα σε σκηνές για τους φοιτητές της Ακουιλα
Posted by ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ on Ιουνίου 16th, 2009 and filed under Χωρίς κατηγορία Edit 2 Comments »
Κάνουν μάθημα σε πρόχειρες σκηνές και πεζούλια. Κοιμούνται στοιβαγμένοι σε κοντέινερ, αυτοκίνητα ή ενοικιαζόμενα δωμάτια. Μεταφέρονται από τη μία περιοχή στην άλλη για να παρακολουθήσουν τις παραδόσεις των καθηγητών τους, με τις μνήμες του καταστροφικού σεισμού ακόμη νωπές. Ο λόγος για τους Ελληνες φοιτητές της Ακουιλα που ύστερα από την περιπέτεια που έζησαν στο σεισμό στις 6 Απριλίου εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με τις σπουδές τους και την εκεί διαβίωσή τους.
Δύο μόλις μήνες μετά τον καταστροφικό σεισμό που συγκλόνισε την πόλη, οι περίπου 300 Ελληνες φοιτητές που έχουν διασκορπιστεί σε διάφορες περιοχές της Ιταλίας δίνουν εξετάσεις σε πρόχειρους και μη ασφαλείς καταυλισμούς έξω από το πανεπιστήμιο της Ακουιλα. Επιπλέον, οι φοιτητές των Σχολών Πολυτεχνείου και της Σχολής Οικονομικών Σπουδών χρειάζεται να διανύσουν τουλάχιστον 40 χλμ. την ημέρα με τα πόδια, προκειμένου να φθάσουν στις περιφερειακές έδρες των γειτονικών πόλεων, στο Avezzano και στη Sulmona, για να δώσουν εξετάσεις.
Στην Ακουιλα οι εξετάσεις στα μαθήματα όλων των σχολών πραγματοποιούνται σε σκηνές, πεζούλια, ακόμη και παγκάκια έξω από μισογκρεμισμένα κτίρια. Παράλληλα, το «Campus Universita», που έχει συσταθεί τον τελευταίο μήνα για να εξυπηρετήσει τους φοιτητές που δεν βρίσκουν κατάλυμα, δεν είναι τίποτα παραπάνω από ενοικιαζόμενα δωμάτια, όπου το ίδιο δωμάτιο και μπάνιο μοιράζονται περίπου οκτώ άτομα, όπως λέει ο 19χρονος φοιτητής, Διονύσης Νικολόπουλος.
«Η κατάσταση είναι τραγική. Οι καθηγητές ξεχνούν να μας ειδοποιήσουν για το πότε θα γίνει η παράδοση στο μάθημά τους. Tα μαθήματα εργαστηρίων που απαιτούν κάποιο βασικό εξοπλισμό για τη διεξαγωγή τους γίνονται σε σκηνές χωρίς τη σχετική υποδομή και οι υψηλές θερμοκρασίες δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση», εξηγεί ο 20χρονος φοιτητής Κωνσταντίνος Μέγας.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Γονέων Σεισμοπαθών Φοιτητών Ακουιλα, κ. Γιώργο Βενετσάνο, «η κατάσταση εκεί έχει φτάσει στο απροχώρητο και όταν χειμωνιάσει οι συνθήκες θα είναι ακόμα χειρότερες εις βάρος των σπουδών και της υγείας τους». Γι’ αυτό και οι Ελληνες σπουδαστές ζητούν από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας να τους επιτρέψει τη μετεγγραφή τους σε ελληνικά πανεπιστήμια.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΑΛΑΝΗ
Ελεύθερος Τύπος
Εφημερίδα ΕΛ. ΤΥΠΟΣ Μάθημα σε σκηνές για τους φοιτητές της Ακουιλα
Posted by ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ on Ιουνίου 16th, 2009 and filed under Χωρίς κατηγορία Edit 2 Comments »
Κάνουν μάθημα σε πρόχειρες σκηνές και πεζούλια. Κοιμούνται στοιβαγμένοι σε κοντέινερ, αυτοκίνητα ή ενοικιαζόμενα δωμάτια. Μεταφέρονται από τη μία περιοχή στην άλλη για να παρακολουθήσουν τις παραδόσεις των καθηγητών τους, με τις μνήμες του καταστροφικού σεισμού ακόμη νωπές. Ο λόγος για τους Ελληνες φοιτητές της Ακουιλα που ύστερα από την περιπέτεια που έζησαν στο σεισμό στις 6 Απριλίου εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με τις σπουδές τους και την εκεί διαβίωσή τους.
Δύο μόλις μήνες μετά τον καταστροφικό σεισμό που συγκλόνισε την πόλη, οι περίπου 300 Ελληνες φοιτητές που έχουν διασκορπιστεί σε διάφορες περιοχές της Ιταλίας δίνουν εξετάσεις σε πρόχειρους και μη ασφαλείς καταυλισμούς έξω από το πανεπιστήμιο της Ακουιλα. Επιπλέον, οι φοιτητές των Σχολών Πολυτεχνείου και της Σχολής Οικονομικών Σπουδών χρειάζεται να διανύσουν τουλάχιστον 40 χλμ. την ημέρα με τα πόδια, προκειμένου να φθάσουν στις περιφερειακές έδρες των γειτονικών πόλεων, στο Avezzano και στη Sulmona, για να δώσουν εξετάσεις.
Στην Ακουιλα οι εξετάσεις στα μαθήματα όλων των σχολών πραγματοποιούνται σε σκηνές, πεζούλια, ακόμη και παγκάκια έξω από μισογκρεμισμένα κτίρια. Παράλληλα, το «Campus Universita», που έχει συσταθεί τον τελευταίο μήνα για να εξυπηρετήσει τους φοιτητές που δεν βρίσκουν κατάλυμα, δεν είναι τίποτα παραπάνω από ενοικιαζόμενα δωμάτια, όπου το ίδιο δωμάτιο και μπάνιο μοιράζονται περίπου οκτώ άτομα, όπως λέει ο 19χρονος φοιτητής, Διονύσης Νικολόπουλος.
«Η κατάσταση είναι τραγική. Οι καθηγητές ξεχνούν να μας ειδοποιήσουν για το πότε θα γίνει η παράδοση στο μάθημά τους. Tα μαθήματα εργαστηρίων που απαιτούν κάποιο βασικό εξοπλισμό για τη διεξαγωγή τους γίνονται σε σκηνές χωρίς τη σχετική υποδομή και οι υψηλές θερμοκρασίες δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση», εξηγεί ο 20χρονος φοιτητής Κωνσταντίνος Μέγας.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Γονέων Σεισμοπαθών Φοιτητών Ακουιλα, κ. Γιώργο Βενετσάνο, «η κατάσταση εκεί έχει φτάσει στο απροχώρητο και όταν χειμωνιάσει οι συνθήκες θα είναι ακόμα χειρότερες εις βάρος των σπουδών και της υγείας τους». Γι’ αυτό και οι Ελληνες σπουδαστές ζητούν από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας να τους επιτρέψει τη μετεγγραφή τους σε ελληνικά πανεπιστήμια.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΑΛΑΝΗ
Ελεύθερος Τύπος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου