Μια
και που είμαστε ακόμα στις μέρες του Καρναβαλιού και δεν έχουμε συνέλθη
από τα γλέντια, θέλω να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου στον Δήμαρχο κ.
Παρίση. Πάνω απ΄ όλα όμως το μεγάλο μπράβο αξίζει «στον αρχιτέκτονα της
επιτυχίας και άνθρωπο που ανέτρεψε τη νοσηρή ατμόσφαιρα και τα κακώς
κείμενα του παρελθόντος Άγγελο Κωνσταντάκη, πρόεδρο της ΚΕΔΗΚΕ». Και μια
και που ο Κωνσταντάκης με έκανε “να παραμιλώ”, αποφάσισα να γράψω αυτό
το παραμιλητό μου.
Πράγματι. Βγήκε ο κ. Παρίσης και «είδαμε άσπρη μέρα».
Η «παλιά αίγλη» του Αργοστολιώτικου καρναβαλιού δεν είναι η κακοστημένη – ή καλοστημένη ; - θεατρική παράσταση με πρωταγωνιστές άτομα που επί πληρωμή προσπαθούσαν να συνταορίσουν τους θεατές, οι οποίοι αρκέστηκαν μόνο στο θέαμα και σε ελάχιστα χειροκροτήματα. (Θα πρέπει να σημειώσω ότι πράγματι οι θεατές στο Αργοστόλι ήταν πολυάριθμοι, γεγονός που, κατά τη γνώμη μου, οφειλόταν, στην οικονομική αδυναμία που ο μεγαλύτερος πληθυσμός έχει –λόγω μνημονίου- καταδικαστεί και στην ανάγκη του να δει θέαμα ανέξοδα).
Βίκτωρ Ρουχωτάς
Πρώην Πρόεδρος της ΔΕΠΑΨ Αργοστολίου
Δημοτικος Συμβουλος Δημου Κεφαλλονιας
Σημείωση: Τα κείμενα στις παρενθέσεις προέρχονται από τον «Η» φ. 3576/29.2.2012, σελ. 4 και 11.
Eστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 1.3.2012
Εφημερίδα των Κεφαλλήνων
Πράγματι. Βγήκε ο κ. Παρίσης και «είδαμε άσπρη μέρα».
Η
«παλιά αίγλη» του Αργοστολιώτικου καρναβαλιού δεν είναι ξενόφερτα και
πληρωμένα άτομα, ούτε και νοικιασμένα βιομηχανοποιημένα άρματα, σαν αυτά
που είδαμε.
Η «παλιά αίγλη» του Αργοστολιώτικου καρναβαλιού δεν είναι η κακοστημένη – ή καλοστημένη ; - θεατρική παράσταση με πρωταγωνιστές άτομα που επί πληρωμή προσπαθούσαν να συνταορίσουν τους θεατές, οι οποίοι αρκέστηκαν μόνο στο θέαμα και σε ελάχιστα χειροκροτήματα. (Θα πρέπει να σημειώσω ότι πράγματι οι θεατές στο Αργοστόλι ήταν πολυάριθμοι, γεγονός που, κατά τη γνώμη μου, οφειλόταν, στην οικονομική αδυναμία που ο μεγαλύτερος πληθυσμός έχει –λόγω μνημονίου- καταδικαστεί και στην ανάγκη του να δει θέαμα ανέξοδα).
Η «παλιά αίγλη» του Αργοστολιώτικου καρναβαλιού είχε αυθορμητισμό και δυναμισμό.
Η
«παλιά αίγλη» του Αργοστολιώτικου καρναβαλιού είχε ΨΥΧΗ, μια ΨΥΧΗ που
επί σειρά ετών μόνο η καρναβαλική ομάδα του Γεράσιμου Στεφανάτου -και
παλαιότερα το Καρναβαλικό Κομιτάτο της Μαρίας Ντε Ροζάριο- υπηρετεί
πιστά, γιατί απλώς είναι μέσα στην κουλτούρα και στα βιώματα του παλιού
Αργοστολιώτη.
Σήμερα,
δυστυχώς, το Αργοστόλι δεν έχει πλέον ομοιογενή πληθυσμό, αιτία –κατά
τη γνώμη μου- της μη λαϊκής συμμετοχής στο καρναβάλι –όσες ‘ενέσεις’ και
αν του κάνουμε-. Και εδώ είναι η διαφορά με το Ληξούρι (και αυτά, γιατί
εσείς θέλετε και επιμένετε να κάνετε συγκρίσεις με το καρναβάλι του
Ληξουριού), ο πληθυσμός του οποίου έχει παραμείνει –με ελάχιστες
διαφορές- ομοιογενής και φέρει μέσα στο αίμα του τη σάτιρα, τη λαϊκή
συμμετοχή, το πείραγμα. Ως παράδειγμα φέρνω το αυθόρμητο θεατρικό που
κάθε τέτοιες μέρες και για χρόνια ‘σηκώνεται’ στη ληξουριώτικη σκηνή
προκαλώντας το αδιαχώρητο. Επίσης, ως παράδειγμα μπορώ να πω τη
συμμετοχή ΟΛΩΝ των παλιών Ληξουριωτών στο καρναβάλι τους –που επιμένει
να έχει διονυσιακό χαρακτήρα όπως τα παλαιότερα χρόνια- και την
ικανότητά τους να μεταφέρουν στους -μη Ληξουριώτες- συμμετέχοντες -ή και
απλώς θεατές- το γλέντι, τη σάτιρα και τη χαρά.
Στο
προχθεσινό θέαμα στο Αργοστόλι –πέρα από τους πληρωμένους επαγγελματίες
- ζωή έδωσαν τα παιδιά των σχολείων, τα μέλη του ΚΑΠΗ και ορισμένοι
πολιτιστικοί σύλλογοι από Λειβαθώ, Ελειό-Πρόννους και Ομαλά –που πάντα
όλοι αυτοί συμμετείχαν έτσι κι αλλιώς-. Παρόλη την παγκεφαλληνιακή
κινητοποίηση –πλην Ληξουριού- που έκαναν «τα νέα παιδιά της ‘μηχανής’
του Παρίση» πού είναι οι σύλλογοι από Έρισο, Πύλαρο και Σάμη; Πού είναι
οι παραδοσιακές καρναβαλικές εκδηλώσεις στα Κουρκουμελάτα; Πού είναι η
συμμετοχή των πολιτιστικών συλλόγων που μαγείρευαν στα καζάνια επί τόπου
–και όχι επί παραγγελία- την Τσικνοπέμπτη ρυζόγαλο στην Πλατεία; Πού
είναι η λαϊκή ορχήστρα –και όχι Di-J-
που συνόδευε αυτή την εκδήλωση με μεγάλη συμμετοχή κόσμου; Πού είναι η
συμμετοχή των φιλαρμονικών του Δήμου μας το Σαββάτο; Μήπως δεν μετείχαν
γιατί, τόσο οι δάσκαλοι αυτών των φιλαρμονικών, όσο και οι δάσκαλοι των
καλλιτεχνικών τμημάτων της ΚΕΔΗΚΕ είναι απλήρωτοι για πολύ καιρό, όπως
απλήρωτο είναι και το περσινό καρναβάλι του Αργοστολιού; Ποιο είναι το
αληθινό κόστος του καρναβαλιού «επί εποχής νοσηρής ατμόσφαιρας και κακώς
κειμένων του παρελθόντος» και ποιο το σημερινό της «άσπρης μέρας του
Παρίση»; Γιατί δεν προνοήσατε σε περίπτωση κακοκαιρίας να γίνουν τα
κούλουμα στο παλιό Δημαρχείο όπως γινόταν «επί εποχής νοσηρής
ατμόσφαιρας και κακώς κειμένων του παρελθόντος», αλλά ματαιώσατε τα
πάντα; Πού είναι η αφιλοκερδής συμμετοχή πολιτιστικών συλλόγων ξένων
Δήμων αδελφοποιημένων με παλιούς Δήμους της Κεφαλλονιάς που με μεράκι
και ενθουσιασμό συμμετείχαν σε όλες τις καρναβαλικές εκδηλώσεις του
νησιού και όχι μόνον στο Αργοστόλι; Έστω, γιατί οι επαγγελματίες που
καλέσατε για ‘μπούγιο’ δεν πήγαν και στο Ληξούρι ή αλλού στην
Κεφαλλονιά;
Τελικά,
με την ψυχή μου να δώσω συγχαρητήρια στους κατασκευαστές του μόνου
γνήσιου καρνάβαλου που παρέλασε και που έφτιαξαν με μεράκι και
αφιλοκερδώς οι Μάκης Στελάτος και Σπύρος Χουρμούζης. Συγχαρητήρια στον
Μάκη Στεφανάτο και στην παρέα του που συνεχίζουν πραγματικά την παλιά
Αργοστολιώτικη καρναβαλική παράδοση. Επίσης συγχαρητήρια στους
πολιτιστικούς συλλόγους και σε όλα τα σχολεία, στους συλλόγους γονέων
και κηδεμόνων και στα παιδιά, που συμμετείχαν αυθόρμητα στο Καρναβάλι
στο Αργοστόλι. Συγχαρητήρια στο Μάκη τον Γαλανό και στην ομάδα του στο
Ληξούρι που πράγματι αναβίωσαν με την καρδιά τους, την όρεξή τους και το
μεράκι τους την «παλιά αίγλη» του Ληξουριώτικου καρναβαλιού, την οποία
άλλωστε, κάθε χρόνο αδιάλειπτα, τιμούν και υπηρετούν χωρίς εμπάθειες,
χωρίς να περιμένουν δημοσιεύματα να τους υμνήσουν!
Το
παραμιλητό μου σταματά εδώ. Θεωρώ πως αρκεί η απάντησή μου αυτή σε
στημένα δημοσιεύματα γνωστών αγνώστων συγγραφέων –που η γραφή τους και
μόνο τους αποκαλύπτει- που φανερά στοχεύουν στο να ‘σπείρουν καινά
δαιμόνια’ για λόγους που γνωρίζουν πολύ καλά οι ίδιοι.
Βίκτωρ Ρουχωτάς
Πρώην Πρόεδρος της ΔΕΠΑΨ Αργοστολίου
Δημοτικος Συμβουλος Δημου Κεφαλλονιας
Σημείωση: Τα κείμενα στις παρενθέσεις προέρχονται από τον «Η» φ. 3576/29.2.2012, σελ. 4 και 11.
Eστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 1.3.2012
Εφημερίδα των Κεφαλλήνων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου