Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

ΛΟΥΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ Συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό FLASH και το δημοσιογράφο Α. Κοκορίκο


Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Έχουμε στην τηλεφωνική μας γραμμή την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, την κα Λούκα Κατσέλη. Καλό σας μεσημέρι, κα Κατσέλη.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Καλό μεσημέρι και καλή χρονιά σε όλους τους ακροατές.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Καλή χρονιά και σε εσάς, ευχαριστούμε. Πριν πάμε στα θέματα που είναι της άμεσης αρμοδιότητάς σας, θα ήθελα να σχολιάσετε αυτή την πανευρωπαϊκή συνταγή λιτότητας που αποφασίζεται. Θεωρείτε κατ' αρχήν ότι εμάς θα μας επηρεάσει ή εμείς έχουμε ήδη μπει στη συνταγή εδώ και πολύ καιρό;

Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Μας επηρεάζει άμεσα, διότι τελικά η έξοδος από την κρίση και της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των άλλων ευρωπαϊκών οικονομιών, θα εξαρτηθεί από την παγκόσμια ζήτηση και οπωσδήποτε την ευρωπαϊκή ζήτηση, το τι γίνεται στις αγορές.
Δεν είναι μόνο η ύφεση, αλλά και η χρηματοπιστωτική αστάθεια. Όσο υπάρχει αυτή η κερδοσκοπική πίεση πάνω στο ευρώ, όσο οι χρηματοπιστωτικές αγορές βρίσκονται σε τέτοια αναστάτωση, όσο γίνονται κερδοσκοπικές επιθέσεις απέναντι σε συγκεκριμένα ευρωπαϊκά κράτη, τόσο πιο δύσκολη είναι η ομαλή πρόσβαση στις αγορές και τόσο πιο δύσκολη καθίσταται η έξοδος από την κρίση.
Επομένως, μας επηρεάζει άμεσα, είναι στιγμή για μεγάλες πρωτοβουλίες ευρωπαϊκές, και όχι μόνο, θα έλεγα. Το πρόβλημα με το ευρώ και την κερδοσκοπία απέναντι στο ευρώ δεν θα λυθεί μόνο με ευρωπαϊκές συνταγές. Απαιτείται συνεργασία σε διεθνές επίπεδο, συνεργασία μεταξύ και των Ηνωμένων Πολιτειών και των ευρωπαϊκών ηγεσιών και της Κίνας και της Ιαπωνίας, έτσι ώστε να υπάρξει μακροοικονομική σταθερότητα και πολιτικές οικονομικής ανάκαμψης και ανάπτυξης.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Κατανοητό. Πάντως και για την ευρωπαϊκή συνταγή δεν υπάρχει η γνωστή αντίφαση ότι επικαλούνται για την επιβολή των νέων μέτρων την ανάγκη ανάπτυξης, ενώ τα μέτρα μάλλον θα προκαλέσουν ύφεση.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Έχετε δίκιο. Αλλά γι' αυτό επικεντρώνω την προσοχή στη χρηματοπιστωτική αστάθεια. Ουσιαστικά, τι γίνεται; Με όχημα τις χώρες που παρουσιάζουν δημοσιονομική εκτροπή, γίνεται κερδοσκοπικό παιχνίδι στις πλάτες αυτών των χωρών (Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία) και ούτω καθ’ εξής. Δηλαδή, η χρηματοπιστωτική κρίση του ’07 γρήγορα έγινε κρίση ρευστότητας και μετά έγινε κρίση πάνω στα κρατικά ομόλογα, συστημική κρίση δηλαδή, όπου αμφισβητείται η δυνατότητα των κρατών να αντλήσουν πόρους από τις διεθνείς χρηματαγορές.
Αποτέλεσμα αυτού είναι να μπαίνει σε πρώτο πλάνο, πρώτη προτεραιότητα η δημοσιονομική εξυγίανση αυτών των χωρών. Αλλά δεν αρκεί. Αυτό που πρέπει να γίνει, και γι' αυτό είναι πολύ σημαντική η πρόταση για ένα ευρωομόλογο, πρέπει οπωσδήποτε να προωθηθεί η δημοσιονομική εξυγίανση αυτών των κρατών και όλων των άλλων, αλλά να ληφθούν παράλληλα μέτρα που θα αποκαταστήσουν τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα και την οικονομική ανάκαμψη στην Ευρωζώνη. Δεν μπορεί μόνο με πολιτικές λιτότητας και δημοσιονομικής εξυγίανσης να βγούμε από την κρίση.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Όπως επίσης και καθοριστικό είναι το θέμα του επιτοκίου. Ένα θέμα είναι το να υπάρχουν αρκετά χρήματα για να μπορούν να διατεθούν, φροντίδα την οποία έχει αναλάβει ο Όλι Ρεν, ο οποίος επίσης ανησυχεί όμως και για το επιτόκιο.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Μα αυτά είναι άμεσα συνυφασμένα, διότι η κερδοσκοπική επίθεση τι σημαίνει; Γίνεται μια κερδοσκοπική επίθεση, λες «δεν αξίζει αυτό το κρατικό ομόλογο», πέφτει η τιμή του κρατικού ομολόγου και ανεβαίνει το ασφάλιστρο κινδύνου, που είναι το ονομαζόμενο spread, άρα το κόστος δανεισμού. Όταν λέμε ότι υπάρχει κρίση χρηματοπιστωτική, σημαίνει ότι μια χώρα δεν μπορεί να αντλήσει κεφάλαια από την αγορά με ένα λογικό επιτόκιο.
Αλλά γι' αυτό να πούμε ότι στις 21 Ιανουαρίου γίνεται εδώ στην Ελλάδα η ετήσια συνάντηση του Euro 50. Είναι μία ομάδα διακεκριμένων προσωπικοτήτων από όλη την Ευρώπη που ασχολούνται με τις προκλήσεις της Ευρωζώνης.
Είναι υπό την προεδρεία του Edmond Alphandery, ο οποίος ήταν πρώην Υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας και τώρα Πρόεδρος ενός από τα μεγάλα Ασφαλιστικά Ταμεία στη Γαλλία. Η συνάντησή τους γίνεται με κύριο σκοπό και με κύριο θέμα ακριβώς το μέλλον της Ευρωζώνης και την ανάγκη θεσμικών παρεμβάσεων σε επίπεδο Ευρωζώνης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτές οι κρίσεις που εμφανίζονται.
Υπάρχει ο κίνδυνος, κ. Κοκορίκο, οι κρίσεις, οι οποίες αυτή τη στιγμή εμφανίζονται στην Περιφέρεια της Ευρώπης, εάν αφεθούν ανεξέλεγκτες, να πλήξουν το κέντρο της Ευρώπης, την ίδια τη Γερμανία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, γιατί να μην ξεχνάμε ότι αυτές οι χώρες παρακρατούν, έχουν στα χαρτοφυλάκιά τους ομόλογα Τραπεζών από όλες τις χώρες της Ευρωζώνης.
Άρα, πρέπει η Ευρώπη να είναι πάρα πολύ προσεκτική και είναι σωστή και πάρα πολύ σημαντική η πρωτοβουλία του Έλληνα Πρωθυπουργού να αναδείξει το θέμα του ευρωομολόγου σαν ένα βασικό ζήτημα για το μέλλον της Ευρωζώνης.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Άλλωστε από αυτό που λέτε ξεκινάει και η κριτική του ότι οι μηχανισμοί διάσωσης της Ελλάδας ήταν διάσωσης Τραπεζών στην πραγματικότητα ή της Ιρλανδίας. Από το γεγονός, δηλαδή, και τον κίνδυνο να επεκταθεί το πρόβλημα ενός κράτους στις Τράπεζες ενός άλλου κράτους και να παρασύρει και το επόμενο κράτος.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Είναι κι αυτό ένα κομμάτι της χρηματοπιστωτικής κρίσης, η οποία ξεκίνησε το ’07 μέσα από τη φούσκα αυτή που δημιουργήθηκε στην Αμερική, η οποία εξαπλώθηκε και η οποία, αν θέλετε, περιέλαβε μέσα στη δίνη όλες τις χώρες τις περιφερειακές.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Κατά σύμπτωση χτες και προχθές ήταν οι πρώτες μέρες μετά από τουλάχιστον ένα χρόνο, μπορεί να είναι και παραπάνω, που οι κερδοσκόποι κατά των ελληνικών ομολόγων είχαν ζημιές, έγραψαν ζημιές. Είχαμε μεγάλη και απότομη πτώση και στα CDS και στα επιτόκια. Αυτό το θεωρείτε συγκυριακό, λόγω παρεμβάσεων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας ή ίσως είναι η αρχή…;
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Είναι οι παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, αλλά νομίζω ότι βγαίνουμε σιγά - σιγά από το κάδρο. Και βγαίνουμε από το κάδρο, διότι, πρώτον, έχουμε πάρει μέτρα και έχουμε μια μεγάλη αποκλιμάκωση του δημοσιονομικού ελλείμματος. Δεύτερον, είμαστε μικρή αγορά και, τρίτον, έχει για πρώτη φορά φανεί ότι η Ευρώπη και οι πολιτικές ηγεσίες της Ευρώπης συντονίζονται, οργανώνονται και πολύ αμυδρά φαίνεται ότι είναι έτοιμες να πάρουν κάποια μέτρα. Κάτι το οποίο δεν έχει συζητηθεί, μου έκανε εντύπωση και το είδα σε μια ξένη εφημερίδα προχτές, είναι ότι ελήφθησαν για πρώτη φορά επίσης μέτρα προς τις Τράπεζες από την αρμόδια Επιτροπή που χειρίζεται θέματα της Βασιλείας ΙΙΙ, να πρέπει, όταν υπάρχουν τέτοια σημάδια κρίσεων, οι Τράπεζες να παρακρατούν υψηλότερα αποθεματικά για να αντιμετωπίζουν τέτοιους κινδύνους.
Άρα, έχουμε μια σειρά μέτρων και πολιτικών που λαμβάνονται από διαφορετικούς φορείς πρόληψης, αν θέλετε, κρίσεων ή αύξησης του κόστους απέναντι στους κερδοσκόπους, ώστε να χάνουν, όταν προβαίνουν σε τέτοιες κινήσεις.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Κυρία Κατσέλη, να κάνουμε ένα πολύ μικρό διάλειμμα για τις διαφημίσεις, ώστε να μας δοθεί η δυνατότητα να σας θέσω ένα - δυο ερωτήματα ακόμη;
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Βεβαίως.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Ευχαριστώ πολύ.
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Να συνεχίσουμε τη συνομιλία που είχαμε ξεκινήσει με την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, την κα Λούκα Κατσέλη. Κυρία Κατσέλη, λέγαμε προηγουμένως για τα επιτόκια. Μία ιδέα την οποία έχει αναφέρει και ο Πρωθυπουργός είναι ότι θα πρέπει αυτά να είναι συνδεδεμένα με την ανάπτυξη. Αλλά όταν λέμε ανάπτυξη, δεν πρέπει να αναφερόμαστε εκτός από το ΑΕΠ και στην ανεργία και στον πληθωρισμό και στην ανταγωνιστικότητα; Για να μπω έτσι και στα δικά σας τα χωράφια για την ανεργία…
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Ναι, βεβαίως, να μπούμε, γιατί είναι και στο επίκεντρο και της οικονομικής πολιτικής, αλλά και γενικά της πολιτικής. Όταν μιλάμε για ανάπτυξη, τι σημαίνει; Σημαίνει, ειδικά για την Ελλάδα, να παράγουμε περισσότερα και καλύτερα και ανταγωνιστικότερα προϊόντα και υπηρεσίες. Σημαίνει παραγωγική αναδιάρθρωση. Αυτό είναι και το εθνικό μας στοίχημα.
Και για να γίνει αυτό, χρειάζεται να ενεργοποιηθούμε όλοι, να ανασκουμπωθούμε όλοι, εργαζόμενοι, επιχειρηματίες, Κυβέρνηση, να συνεργαστούμε, έτσι ώστε πραγματικά να προωθήσουμε από κοινού τις επενδύσεις που χρειάζονται, να προωθήσουμε τις εξαγωγές μας και να μην στηρίξουμε το μέλλον της οικονομίας μας στην κατανάλωση, έτσι όπως το είχαμε κάνει τα περασμένα χρόνια. Αυτό είναι το εθνικό στοίχημα, αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα που έχουμε για το ’11, για το ’12, για το ’13.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες, άρα και χρήματα, σε αυτούς τους τομείς: στην καταπολέμηση της ανεργίας, στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας σε συγκεκριμένους τομείς, όπως είπατε. Έτσι δεν είναι;
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Η ανεργία είναι απόρροια της μείωσης της οικονομικής δραστηριότητας, αλλά και συγκεκριμένων στρεβλώσεων στη δική μας αγορά εργασίας.
Επομένως, εάν μπει μπροστά το μηχανάκι της οικονομίας και αρχίσουμε να έχουμε μεγαλύτερη οικονομική δραστηριότητα, μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά από επενδύσεις και από εξαγωγές, σιγά - σιγά θα αρχίσει πραγματικά να μειώνεται και το ποσοστό ανεργίας.
Αλλά πέρα από αυτά, εμείς τι μπορούμε να κάνουμε σε αυτό το μεταβατικό στάδιο; Γιατί το ’11 είναι ένας μεταβατικός χρόνος, από αυτό που λέω εγώ «παλιά οικονομία» σε μια «νέα οικονομία». Τι μπορούμε να κάνουμε.
Ουσιαστικά να βάλουμε αναχώματα, να μπουν αναχώματα στην αύξηση της ανεργίας. Τέτοιο ανάχωμα είναι τα 17 προγράμματα του ΟΑΕΔ που υλοποιούνται -και τα οποία υλοποιούνται με μεγάλη επιτυχία, πρέπει να πω, και μεγάλη ανταπόκριση από μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις. Τα προγράμματα αυτά είναι ύψους 2,5 δισ. ευρώ και αποσκοπούν στη διατήρηση και αύξηση περίπου 668.000 θέσεων εργασίας.
Ήδη έχουν διατηρηθεί πολλές θέσεις. Συνεχίζουμε αυτά τα προγράμματα, προσπαθούμε να τα βελτιώσουμε, όπου μπορούμε, και ταυτόχρονα, σε συνεργασία με τους επενδυτικούς εταίρους, ξεκινάμε τρεις καινούριες πρωτοβουλίες. Πρώτον, τοπικά ολοκληρωμένα προγράμματα, έτσι ώστε και στην ελληνική Περιφέρεια να φτιαχτούν προγράμματα που να ανταποκρίνονται στις συνθήκες εργασίας των συγκεκριμένων Περιφερειών και Νομών. Ήδη ξεκίνησε ένα στην Καστοριά και επεκτείνουμε τέτοια προγράμματα στη Βόρεια Ελλάδα, στο Βόλο, στην Πελοπόννησο.
Το δεύτερο είναι να ξεκινήσουμε και επιτέλους να ενεργοποιήσουμε Ταμεία και πόρους που υπάρχουν και που τόσα χρόνια, δεν ξέρω γιατί, δεν έχουν ενεργοποιηθεί.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Όπως;
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Υπάρχει το Ταμείο Προσαρμογής Απέναντι στην Παγκοσμιοποίηση. Είναι ένα Ταμείο, στο οποίο θα μπορούσαν να είχαν ενταχθεί εδώ και τρία χρόνια πολλές επιχειρήσεις που απέλυσαν κόσμο και το οποίο για λόγους που είναι ακατανόητοι για μένα η προηγούμενη κυβέρνηση δεν το ενεργοποίησε.
Αυτή τη στιγμή κάνουμε ένα μεγάλο αίτημα για τους απολυμένους της ALDI και θα ακολουθήσουμε με αιτήματα για άλλες επιχειρήσεις.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Αυτό δηλαδή είναι κοινοτικό πρόγραμμα, πρόκειται για νέους πόρους;
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Είναι πόροι σε ετήσια βάση 500.000.000 και είναι ειδικό Ταμείο, ακριβώς για να στηρίξουν απολυμένους από επιχειρήσεις, οι οποίες αναγκάστηκαν να κλείσουν λόγω των διαρθρωτικών μεταβολών που έχουν δημιουργηθεί. Π.χ. εάν είχε ενεργοποιηθεί εδώ και τρία χρόνια, θα μπορούσαν να είχαν μπει και να είχαν στηριχθεί απολυμένοι από πολλές άλλες επιχειρήσεις που έκλεισαν στην Ελλάδα.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Μάλιστα.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Και επίσης ενεργοποιούμε το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Απροβλέπτων, όπως λέγεται, το οποίο είναι στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και το οποίο και αυτό μας δίνει πόρους για να στηρίξουμε περιοχές, αλλά και εργαζόμενους που απολύονται. Επιπλέον, αυτή τη στιγμή σχεδιάζουμε σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ ένα μεγάλο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας, ας το πούμε, κοινωνικής εργασίας για άμεση απασχόληση ατόμων που πραγματικά το έχουν ανάγκη.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Μάλιστα. Θα ήθελα ένα σχόλιο για την αρνητική γνωμάτευση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για την πρώτη επιχειρησιακή σύμβαση στη ΝΕΟΓΑΛ. Είναι μια επιχείρηση, η οποία μάλλον δεν είχε πρόβλημα βιωσιμότητας. Συμφώνησαν οι εργαζόμενοι έτσι προληπτικά ενόψει της επόμενης χρονιάς σε μια μείωση των αποδοχών τους, αλλά γνωμάτευσε αρνητικά.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Κοιτάξτε, δεν είναι αρνητική η γνωμάτευση. Είδα και εγώ τον τίτλο των εφημερίδων. Ουσιαστικά τι έκανε το ΣΚΕΕΕ; Το Συμβούλιο του ΣΕΠΕ έχει και έναν παιδευτικό ρόλο και, επειδή είναι η πρώτη ειδική επιχειρησιακή σύμβαση, ουσιαστικά ανέδειξε μέσω χρηματοοικονομικών δεικτών, μέσω δεικτών ανταγωνιστικότητας τη θέση της επιχείρησης, έτσι ώστε να βάλει, αν θέλετε, και ένα μπούσουλα για τις επόμενες ειδικές επιχειρησιακές.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Σωστό.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Και τι έδειξε αυτή η έκθεση; Έδειξε νομίζω κάτι πάρα πολύ σημαντικό, ότι, πρώτον, αυτή η επιχείρηση, στην οποία αποφάσισαν να προχωρήσουν σε μια ειδική επιχειρησιακή σύμβαση, πραγματικά δεν έχει πρόβλημα τώρα.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Μα το λένε και οι ίδιοι ότι δεν έχουν πρόβλημα τώρα.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Είναι μια εύρωστη επιχείρηση. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να συμφωνήσουν η εργοδοσία και οι εργαζόμενοι να υπογράψουν μια τέτοια συναινετική σύμβαση, διότι μπορεί να προβλέπουν ότι στο μέλλον, στην επόμενη χρονιά μπορεί να δημιουργηθούν συγκεκριμένα προβλήματα ή μπορεί και να θέλουν να διατηρήσουν τις τιμές τους χαμηλές.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Σωστό. Επειδή δεν έχουμε χρόνο, να προλάβω να σας υποβάλω μια ερώτηση ακόμα τουλάχιστον, μπορεί και δύο.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Άρα, παίζει ένα παιδευτικό ρόλο αυτή η…
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Κατάλαβα. Βάζει τα κριτήρια, έτσι ώστε και άλλα σωματεία και άλλες επιχειρήσεις να μπορούν… Τώρα υπάρχει μια δυσκολία, απ’ ό,τι φαίνεται, σε πολιτικό επίπεδο με τους Γενικούς Γραμματείς. Χτες ήταν ο Γενικός Γραμματέας στο Υπουργείο Παιδείας, σήμερα είναι στο δικό σας. Φαίνεται πως όπου ανακατεύονται χρήματα είτε για ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, μια συγκεκριμένη παραγγελία συστήματος είτε για την έρευνα σε περίπτωση του Υπουργείου Παιδείας…
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Μην τα βάζουμε όλα στην ίδια, γιατί είναι τελείως διαφορετικές περιπτώσεις. Στην περίπτωση του Υπουργείου Εργασίας, την οποία την ξέρω πάρα πολύ καλά, δεν υπάρχει θέμα χρημάτων ή κάτι τέτοιο.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Όχι, είναι πέρα από τη διαχείριση του χρήματος.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Δεν υπήρχε καμιά απόφαση διαχείρισης, πρόκειται μάλλον περί μιας ευαισθησίας, αν θέλετε, στη διαδικασία λήψης απόφασης για μια πρόταση που θα κατατεθεί στη Ψηφιακή Σύγκλιση.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Δηλαδή, ο κ. Δασκαλάκης είχε τη γνώμη, απ΄ ότι κατάλαβα και εγώ από τα ρεπορτάζ, ότι θα πρέπει να γίνει με σωστό τρόπο, με σωστές διαδικασίες ο διαγωνισμός, έστω και αν καθυστερήσει λιγάκι.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Το θέμα δεν είναι σωστών ή λάθος διαδικασιών, οι διαδικασίες είναι σωστές για όλους και είναι ενιαίες. Είναι μάλλον, εγώ θα έλεγα, μια πιο πολύ σε διαπροσωπικό επίπεδο, όχι μεταξύ μου, αλλά μεταξύ της ομάδας που λειτούργησε, ευαισθησία στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να προωθείται μια συλλογική δουλειά. Άρα, δεν θα του έδινα κάποια ιδιαίτερη σημασία και βεβαίως δεν έχει να κάνει τίποτε με τρόπο διαχείρισης πόρων ή οτιδήποτε.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Από την άλλη όμως, κα Κατσέλη, εάν δεν είχε και αυτός την εντύπωση ότι υπάρχει προειλημμένη απόφαση, ασφαλώς δεν θα παραιτιόταν.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Μα δεν μπορεί να υπάρξει προειλημμένη απόφαση εφόσον είναι πρόταση η οποία θα γίνει.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Ναι, αυτό λέω... Ο Γραμματέας μπορεί να καταλάβει, είναι σοβαρός άνθρωπος υποτίθεται, μπορεί να καταλάβει αν υπάρχει προειλημμένη απόφαση ή δεν υπάρχει. Μπορεί εκείνη την ώρα να θύμωσε, αλλά όταν εσείς του είπατε να μην παραιτηθεί θα έλεγε «εντάξει».
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Κύριε Κοκορίκο, δεν νομίζω ότι υπάρχει τέτοιο θέμα ούτε και από τον Δήμο Δασκαλάκη, ο οποίος είναι γνωστός και για το ήθος που έχει και για την πορεία του, ούτε και για το συγκεκριμένο ζήτημα. Είναι τελείως διαφορετικό.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Δεν είναι δηλαδή έτσι σημαντικό να έχει προηγηθεί η μελέτη κόστους για το ύψος των προγραμμάτων;
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Μα, γίνεται. Δεν προκηρύσσεται τίποτε και μάλιστα η Υπουργική Απόφαση εξουσιοδοτούσε τον ίδιον να προβεί στους όρους, στις προϋποθέσεις. Δεν προκηρύσσεται κάτι από τη Ψηφιακή Σύγκλιση, από τη διοικητική μεταρρύθμιση, εάν δεν γίνεται εκτίμηση κόστους. Πουθενά στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, αυτός είναι κανόνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για όλα τα προγράμματα. Προς Θεού, αν κάθε Υπουργείο…
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Δεν ξέρω αν συνδέεται πάντως…
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Όχι, αυτό να το ξεκαθαρίσουμε. Υπάρχουν πολύ ξεκάθαρες διαδικασίες για την κοστολόγηση μιας προκήρυξης.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Μπορεί και ο σκοπός των συνεργατών σας, να το πω έτσι, να ήταν να επισπευστούν τα πράγματα. Δεν είναι πάντοτε κακό αυτό. Γιατί είδα ότι ο κ. Κουτρουμάνης από χτες έκανε την εξαγγελία για το πώς θα δουλέψουν και τα Κοινωνικά ΚΕΠ κλπ, άρα ίσως να βιάζεστε να κάνετε μια εξαγγελία.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Όχι, δεν βιαζόμαστε να κάνουμε εξαγγελία, έχουμε μια ανοιχτή προκήρυξη από την Ψηφιακή Σύγκλιση, έχει συγκεκριμένη ημερομηνία αυτή η προκήρυξη. Πρέπει στο Υπουργείο μας, και αυτό είναι το θέμα, να προετοιμάσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο συλλογικά τις προτάσεις που θα κάνουμε και είναι ουσιαστικά για δυο έργα.
Το πρώτο έργο είναι, επιτέλους, να διασυνδεθούν οι βάσεις δεδομένων μεταξύ ΣΕΠΕ, ΟΑΕΔ, Ασφαλιστικών Ταμείων, έτσι ώστε να υπάρχει μία βάση δεδομένων, και το δεύτερο είναι να έχουμε μια βάση, ώστε να μπορούμε να απαντούμε στις ερωτήσεις του πολίτη, πότε θα πάρει τη σύνταξή του, εάν δικαιούται σύνταξης, ποιο είναι το επαγγελματικό προφίλ του, έτσι ώστε να μπορούμε να απαντήσουμε στην προηγούμενη ερώτηση, αν είναι άνεργος, τι πρέπει να κάνει και που να πάει κλπ. Είναι δυο έργα, τα οποία έπρεπε να είχαν γίνει πριν 15 χρόνια.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Κυρία Κατσέλη, σας ευχαριστούμε πολύ.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Εγώ ευχαριστώ.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Καλό σας μεσημέρι.
Λ. ΚΑΤΣΕΛΗ: Γεια σας.
Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Γεια σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου